Geen Belet?! strekt de benen in het Feestpaleis

Na een knallend afscheidsweekend in 2019 sloot het Feestpaleis in Beervelde definitief de deuren. Feestvierders vinden we er nu niet meer terug, wel is er plaats gemaakt voor kantoren en woningen.

“Het bekendste dorpsgezicht van Beervelde wil ik absoluut koesteren”

Er wonen veel koppels in de regio die elkaar voor het eerst ontmoet hebben in het Feestpaleis in Beervelde bij Lochristi. Na decennia van optredens en ambiance viel drie jaar geleden het doek. De projectontwikkelaar beloofde de iconische voorgevel te behouden. Kristof Vercruyssen (41), zaakvoerder van het digital agency Trivali, heeft zijn landschapskantoor vooraan in het gebouw.

“Het was liefde op het eerste gezicht. In het voorjaar van 2021 zag ik dit te koop staan. Het was toen nog casco en zelfs niet waterdicht. Ik zag er meteen potentieel in. Wie kent nu niet deze iconische locatie? Het is echt iets om mee uit te pakken. 

Neonletters

We krijgen alvast veel positieve reacties van de klanten. Velen kennen de plek uit hun jeugd. Ik ben hier zelf ook nog uit geweest. Begin jaren 2000 zag ik Milk Inc optreden. Toen stond ik net als zoveel anderen mee te dansen op ‘waar zijn die handjes!’. Mijn vrouw haar grootmoeder is hier ooit nog danskampioene geweest. Stel je voor!

Het bekendste dorpsgezicht van Beervelde wil ik absoluut koesteren. Zelfs de maskers zijn bewaard gebleven op de voorgevel. Binnenkort branden de neonletters van het Feestpaleis opnieuw als vanouds. Binnen hebben we ook wat reliëfs van kindergezichten op de linkermuur bewaard. Via contacten van Erfgoed Viersprong konden we foto’s bemachtigen uit de gloriedagen van het Feestpaleis. Die hangen we aan de muren om nog meer die sfeer van toen op te roepen. 

Gluurders

Trivali bestaat uit mezelf, vijf vaste medewerkers en een stagiair. Ze waren meteen enthousiast bij het idee een bureau te hebben in het Feestpaleis. Ik heb hen heel nauw betrokken in de aankleding van het kantoor. We kozen samen deze industriële look. De zwarte metalen wenteltrap naar onze tweede vergaderzaal midden in de ruimte maakt het helemaal af. Door de openheid van het kantoor creëren we meer eenheid binnen het team.

In de eerste weken dat we hier zaten, kwamen veel mensen binnen gluren door de ramen. Het leeft echt nog in het dorp. Iedereen die hier ooit een danspasje plaatste, is nieuwsgierig naar hoe het er nu van binnen uitziet.

Koesterplek

Bij Trivali bedenken en implementeren we succesvolle digitale strategieën voor KMO’s en grotere organisaties als Confederatie Bouw. Dat gaat veel verder dan louter websites of webshops ontwerpen. We stippelen samen met de klant een digitaal parcours uit en zorgen dat het ook effectief gezien wordt op het web.

Veel ondernemers onderschatten het belang van online aanwezigheid. We smijten ons graag in projecten waar we out-of-the-box moeten gaan. Herinner je de verkoop van de duurste duif ooit? Die veiling hebben wij mee online in goede banen geleid. De uitdaging daar was om de servers niet te laten crashen. Er was immers zoveel interesse wereldwijd in die duif. Telkens de verkoop in het nieuws kwam, zagen we een enorme piek in bezoekersaantallen.

Trivali hield al op veel plekken kantoor, maar ik denk dat we hier in het Feestpaleis eindelijk thuisgekomen zijn.

Meer te weten komen over het bedrijf van Kristof?

Trivali Digital Agency, Toleindestraat 20, Beervelde (Lochristi). www.trivali.be